De nieuwe trial machines voor 2018 zijn weer verkrijgbaar. Informeer bij Verheijen Motoren wat deze technische juweeltjes moeten kosten.

Zowel bij de 4- als de 2-takt zijn weer een aantal (detail) aanpassingen doorgevoerd. Ieder jaar toch weer een verbeterde machine! 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hiernaast de Beta Evo 4T

model 2018


De nieuwste top-of-the range Beta motoren in het Trial segment zijn er: de Evo Factory My uitvoering 2017.

De Italiaanse ingenieurs van het in Toscane gevestigde bedrijf hebben met succes hun doelen bereikt: minder gewicht, betere prestaties en nog meer rijplezier!

De nieuwe Evo Factory reeks bestaat uit de volgende uitvoeringen: de 125, 250, 300cc 2- takt en de 300cc 4-takt. Zoals altijd is de Factory uitvoering weer een verdere evolutie van de Evo standaard modellen op zowel technisch en design niveau. Tal van speciale onderdelen, sommige gemaakt van Ergal (gefreesd aluminium), gaan hand-in-hand met opvallende replica graphics. De motor maakt dus gebruik van de meest geavanceerde en beschikbare technologie die Beta te bieden heeft.

MOTOR
De beste kenmerken van deze motor zijn de berijdbaarheid en gebruiksvriendelijkheid - maar er zijn geen concessies gedaan aan de prestaties. Dankzij talrijke verbeterde details, is de performance toegenomen ten opzichte van eerdere versies. Alle motoren profiteren van de vele verbeteringen ten opzichte van de 2017 standaard Evo modellen, die bij de verschillende modellen als volgt zijn;

 

125 cc 2T

• Zwart magnesium carter: biedt belangrijke gewichtsbesparing ten opzichte van de standaard versie.
• Titanium voorzijde uitlaat met conische cilinder die de prestaties aanzienlijk verhoogt en het gewicht verlaagt.
• Geprofileerde koppeling schijven: zorgt voor precisie en controle, zelfs onder de meest extreme omstandigheden.

250 cc 2T

• Zwart magnesium carter: biedt belangrijke gewichtsbesparing ten opzichte van de standaard versie.
• Titanium voorzijde uitlaat met conische cilinder die de prestaties aanzienlijk verhoogt en het gewicht verlaagt.
• Afstelling van de ontsteking: speciaal afgestemd voor een betere berijdbaarheid en een betere gasrespons.
(dit staat er ieder jaar bij!)
• Nieuwe geluiddemper,  voor betere prestaties ten opzichte van de standaardversie.
(ook die komt bekend voor…)
• Geprofileerde koppeling schijven: zorgt voor precisie en controle, zelfs onder de meest extreme omstandigheden.

300 cc 2T

• Zie de 250 CC en,
• Nieuwe poort timing: de uitlaat-poorten zijn verlaagd ten opzichte van de standaard versie, daarmee wordt het koppel verhoogt bij lage toerentallen.

300 cc 4T
• Titanium demper: die, naast gewichtsbesparing, zorgt voor betere prestaties in het hele vermogensbereik en een meer lineaire vermogensafgifte.

CHASSIS

Wijzigingen aan het chassis worden toegepast op alle nieuwe Factory modellen - 2T en 4T - en kan als volgt worden samengevat:

• Nieuwe compressie afstelling van de voorvork: de uitgaande demping is nu af te stellen met een knop - geplaatst aan de linker onderkant van de vorkpoot, waardoor het mogelijk is de demping gemakkelijk per individu in te stellen, afhankelijk van de rijstijl.
• Nieuwe zwart geanodiseerde kroonplaat: zorgt voor een grotere stijfheid en is licht.
• Nieuwe achterwielophanging met meer veerweg en afstelmogelijkheid van zowel de compressie als rebound. Dankzij het externe dubbele oliereservoir is de werking verbeterd, vooral in de meest uitdagende omstandigheden.
• Lanyard-type kill switch, voor de veiligheid in het geval van een val.
• Zwart geanodiseerde stuurproppen.
• Zwart geanodiseerd motorolie pluggen.
• Zwart geanodiseerd kettingspanners.
• Voet rusten, vervaardigd uit massief, non-slip staal, zorgen voor maximale grip tijdens het rijden, zelfs onder de meest extreme omstandigheden, en besparen nog wat gewicht.
• Racing remschijven leveren krachtiger remmen, gewichtsbesparing en een agressievere look(?).
• BrakTec rem en koppeling zuigers voor een beter gevoel.
• Michelin X-Light banden, lichter met nog meer grip.
• Rode cilinderkop.
• Nieuwe graphics.

BESCHIKBAARHEID
Eind februari 2017.

 

Evo Factory 300 2T

Evo Factory 300 4T


 

De nieuwe Beta EVO 2017 modellen zijn in Prinsenbeek gearriveerd!

Lees hieronder de belangrijkste veranderingen ten opzichte van de voorgaande modellen. Zie ook de eerste foto's die door Beta beschikbaar zijn gesteld.

Vanaf nu dus bij ons uit voorraad leverbaar.

 


Beta presenteert de nieuwe 2017 modellen uit de Evo Trial serie, wat neerkomt op een verdere ontwikkeling van het 2016 model.
Aandachtpunt voor de 2017 line-up is zonder twijfel de inmiddels beroemde Evo motor, die voor 2017 verkrijgbaar is in 125/250/300 2T en 4T 300 uitvoering.
Nog meer groot nieuws is de introductie van de nieuwe 2-takt Evo 300 SS, waarbij "SS" staat voor "Super Smooth", dit nieuwe Trial model biedt rijders een soepele vermogensafgifte  terwijl dit even leuk rijdt als het standaard 300-model. De SS is ontworpen voor mensen die misschien geïntimideerd worden door de krachtige 300 cc standaard modellen.

  

Motoren

Evo 2T
De motoren blijven de trots van de Evo-gamma.

 

Gemeenschappelijke kenmerken die terug zijn te vinden in alle twee takt motoren;
• Nieuwe krukas afdichtingen
• Nieuwe ontsteking spoel
• Nieuwe besturingseenheid (CDI)
• Nieuwe spanningsregelaar
• Met de nieuwe central iridium bougie, die de motor prestaties verbetert.

 

 

125 cc.
• Nieuwe generator (stator): zelfs de ¼ liter profiteert van de 12-polige generator met specifieke inertie. Dit zorgt voor een grotere beschikbare elektrische stroom voor de ontsteking en verlichting. Een betere gasrespons bij alle toerentallen, een grotere efficiëntie van de koelventilator bij lage toeren en dankzij de verbeterde centralisatie van het vliegwiel een betere koelcapaciteit.
• Nieuwe krukas: Verhoogde slag van 54mm tot 54.5mm, resulteert in een verhoogde compressie.
• Nieuwe krukas: lage wrijving lagers waardoor de motor vrijer loopt en verhoogt het reactievermogen.
• Nieuwe geluiddemper: het binnenwerk is volledig herzien. Het nieuwe ontwerp verbetert de prestaties en de vermogensafgifte in het lage- en midden toerengebied. Tevens is het uitlaat lawaai verminderd.
 
 

250 cc.
• Nieuwe uitlaat- en spoelpoorten. De nieuwe positie van de poorten zorgt voor een beter presterende motor over het hele vermogensbereik.
• Nieuwe verbrandingskamer: gewijzigde squish band en hoek om de motor meer aangenamer te maken met nog steeds de juiste vermogensafgifte.  
Dit in combinatie met het grote vliegwiel verbetert de algehele balans van de motor.
• Nieuwe geluiddemper: Verhoogd geluidsabsorberend cilindrisch mesh gedeelte en nieuw vilt met hoogwaardige geluid-reductie.
De motor is hierdoor rustiger en aangenamer om te rijden.
 
 

300 cc.
• Nieuwe cilinder: de afdichtingen zijn verbetert om de duurzaamheid te verhogen.
 
EVO 300 2T SS (Super Smooth)
Nieuw model voor 2017 dat zorgt voor een gladdere en zachtere (?) vermogensafgifte in vergelijking met de standaard Evo 2017 300. Dit nieuwe pakket is ontworpen om een eenvoudige, intuïtieve en toch efficiënte motor te verstrekken wanneer een rijder dit vereist.
De "SS" versie heeft alle elektronische en mechanische upgrades die te vinden zijn in de standaard Evo 300, maar verschilt in de volgende onderdelen:
• Nieuwe geluiddemper: het binnenwerk is volledig herzien, dat verbetert de prestaties en de afgifte van het topvermogen in het lagere- en midden gebied terwijl het tevens het uitlaat lawaai verminderd.
• Nieuwe verbrandingskamer: met een lagere compressieverhouding en lay-out gewijd aan recreatief gebruik.
Zorgt voor een super-soepele respons van de motor op elk toerental, zoals nodig bij zeer trage secties. De motor is altijd beheersbaar en onder controle te houden.
• Lange slag gashendel: maakt het pakket compleet door een tragere beweging van de hendel om abrupte gashendel echo’s te elimineren.
Dit helpt ook bij het verminderen van het  gebruik van de koppeling die nodig is in de secties.
 
 

Chassis

Updates aan het chassis op alle modellen zijn als volgt:
• Bijgewerkte hydraulische veer instellingen (vork en shock) een verdere ontwikkeling door toepassing van informatie van het Beta Factory team dat resulteert in het soepeler rijden voor de gemiddelde rijder.
• Nieuw ontwerp van de voorvork geleiders om wrijving te verminderen
• Nieuwe achterrem pomp: zorgt voor een meer krachtiger en progressief achterrem gevoel.
• Nieuwe schakelaars: nieuwe locatie voor gebruiksgemak en vermindering van schade bij een botsing.
• Nieuwe koplamp masker: LED-licht en huisvesting voor de spanningsregelaar.


Beta Evo 300 'Super Smooth' 2T model 2017

Beta Evo 300 2T model 2017

 

 

 

 

Beta Evo 300 4T model 2017

 

 

Beta Evo 80 junior

 

Beta Evo 80 senior

Beta Minitrial Electric 16

Beta Minitrial Electric 20