De eerste foto's van de nieuwe modellen (2019) zijn door Beta vrij gegeven.

De 2019 modellen komen binnenkort op de markt. Het is weer zo, zoals ieder jaar weer, dat de machines verbeterd zijn..

 

Dankzij de inbreng van de twee fabrieksrijders Albert Cabestany en James Dabill is alle opgedane praktijk ervaring in de nieuwe range machines verwerkt. En daar profiteert de professionele rijder maar ook de niet professionele rijder van.

 

2 takt machines

 

Er zijn 4 nieuwe 2 takt machines beschikbaar: de 125, 250, 300 en 300 SS ( wat staat voor Super Smooth, een machine die wat minder fel op het gas reageert) Een motor die wat meer voor de 'fun' is ontwikkeld.

Daarnaast wordt ook nog steeds de 4 takt geleverd in 300cc uitvoering.

 

Bij de 2 takt machines zijn wat details verbeterd zoals een nieuwe cilinder met verbeterde uitlaat geometrie wat zorgt voor betere machine controle bij lage toerentallen.

Verder is de schakelvork verbeterd, deze werd al eerder gebruikt in de factory uitvoering.

Ook afkomstig van de factory modellen is de CDI control unit.

 

4 takt

Ook de 4 takt is geüpgraded. Belangrijkste ontwikkeling is een nieuwe gasklep die zorgt voor meer controle van het vermogen bij lage toerentallen.

 

Chassis

Voor zowel de 4- als de 2 takt modellen geldt;

Achtervering is aangepast (Sachs demper)

De afstelling van de voorvork is aangepast, meer progressieve impact opname.

Andere vork olie, blijft beter functioneren bij hoge temperaturen.

Achterrem caliper met anti vibratie systeem, ter voorkoming van piepen en betere remwerking.

 

De motoren zijn vanaf eind september leverbaar. 

 


Beta Evo MY 300 2T
Beta Evo MY 300 2T



Beta Evo 80 junior

 

Beta Evo 80 senior

Beta Minitrial Electric 16

Beta Minitrial Electric 20