Beta introduceert de nieuwe 2020 Trial modellen.

 

Met de ervaring, opgedaan in de loop der jaren, kon het Beta Factory Team, bestaande uit James Dabill en Benoit Bincaz, al die technologische knowhow overbrengen naar de nieuwe Trial-reeks, zodat zowel amateurs als professionals toegang kunnen krijgen tot hoog ontwikkelde technologie.

De tweetaktversie is verkrijgbaar in vier verschillende motorgroottes: 125, 250, 300 & 300 SS waarbij "SS" staat voor "Super Smooth", een motor met een soepeler karakter in vergelijking met de standaardversie. Het 4-taktmodel daarentegen wordt geleverd met de gebruikelijke 300 cc-motor die een onberispelijke combinatie van prestaties en gebruiksgemak biedt.

 

CHASSIS

Veel aandacht is besteed aan het chassisontwerp. Het uiterlijk van de Evo My 2020 is zelfs volledig herzien, waardoor het een nog aantrekkelijkere motor is.

 

Hier zijn enkele details:

Nieuwe koplamp aan de voorkant: volledig opnieuw ontworpen, voor een beslissende look en een uitgesproken race accent.

Nieuwe tankschaal: volledig opnieuw ontworpen, waardoor het hydrogevormde aluminium chassis verder wordt benadrukt, een bijzonder kenmerk van de Evo.

Nieuwe kaartkeuzeschakelaar: met een revolutionair nieuw ontwerp, is deze verplaatst van de voorste koplampkap naar de nieuwe tankschaal, waardoor toegang en zichtbaarheid gemakkelijker zijn. Het heeft nu ook een LED-indicatielampje, waardoor het veel eenvoudiger is om te identificeren welke toewijzing is geselecteerd.

Nieuw achterspatbord: volledig opnieuw ontworpen vorm, met bijzondere aandacht voor het achterlicht.

Nieuwe LED-lamp aan de achterzijde.

Nieuwe vorkinstelling: op basis van de ervaring die we hebben opgedaan met de Factory-versie van 2019, is de hydraulica ontworpen om nog progressiever te zijn en hebben we ook de mogelijkheid geïntroduceerd om een compressie-aanpassingsset te monteren (al gemonteerd op de Factory-serie).

Nieuwe geanodiseerde onderdelen (versnellingshendel, voetremhendel, motorkop 2T).

Nieuwe afbeeldingen en kleuren.

 

 MOTOR

Op alle 2- en 4-takt motoren, inclusief de 300 SS, hebben we de voorloopcurves van de motortiming herzien en geoptimaliseerd om de reactietijd van de motor te verbeteren en de motor gemakkelijker te laten rijden bij elk toerental. De motor behoudt uiteraard alle belangrijke updates die het in 2019 heeft ontvangen, namelijk cilinder met nieuwe uitlaatpoortgeometrie en nieuwe timinggrafieken (2-takt, behalve 125), versnellingsnok (2-takt), nieuwe CDI-regeleenheid (2 & 4- slag) en nieuwe gashendel (4-takt).

 

Beschikbaarheid: voor eind september leverbaar!

 

Beta Evo MY 300 2T
Beta Evo MY 300 2T

Beta Evo MY 300 4T
Beta Evo 300 4T

Beta Evo MY 300 2T SS
Beta Evo 300 2T SS


Beta Evo 80 junior

 

Beta Evo 80 senior

Beta Minitrial Electric 16

Beta Minitrial Electric 20