22-1-2020

Beta brengt  de nieuwe EVO-Factory MY 2020 op de markt.

Dankzij de uitgebreide ervaring en knowhow van de Toscaanse fabriek is er een motorfiets ontwikkeld met een ongeëvenaard chassis en motor, waarmee de hoogste prestatieniveaus worden gegarandeerd.

In vergelijking met de standaardversie - die dit jaar al talloze ontwerp- / ergonomische verbeteringen heeft geïntroduceerd - voegt de fabrieksversie nog eens een hele reeks componenten toe.De EVO Factory MY 2020 heeft vier motoropties: drie tweetaktversies (125, 250 en 300 cc) en één viertaktversie (300 cc).

 

Dit betekent dat rijders vrij zijn om de motor te kiezen die het beste bij hun rijstijl past en zo hun individuele prestaties optimaal te benutten.

MOTOR

De motoren van de fabrieksversie verschillen als volgt van de standaardversie van krachtbronnen:

 

2T

Zwarte magnesiumbehuizingen: een aantrekkelijker uiterlijk en grotere gewichtsbesparing voor een nog wendbaardere rit.

Titanium spruitstuk (met conische cilinderaansluiting - alleen 125 cc): verhoogt de prestaties en vermindert het gewicht.

Geprofileerde koppelingsschijven: zorgen voor koppelingsprecisie onder alle rijomstandigheden.

Cilinder met geoptimaliseerde timinggrafieken: brengt het volledige racekarakter van de motor naar voren zonder de gebruiksvriendelijkheid aan te tasten.

Cilinderkop met speciaal ontworpen volume en squish (alleen 300 cc): voor een verdere prestatieverbetering; bovendien versterkt het rode lakwerk het 'fabrieks'-karakter van deze fiets.

Geoptimaliseerde regeleenheid toewijzingen: zorgen voor uitstekende handling bij lage toerentallen zonder de prestaties van de middelhoge toerentallen in gevaar te brengen

Zwart geanodiseerde motoroliepluggen.

 

4T

 

De 300 cc 4-taktmotor van de nieuwe EVO Factory MY 2020 heeft een lichtere, nog beter presterende titanium demper en een nieuwe elektronische regeleenheid. Dit verhoogt de vonkstabiliteit (dankzij een hoger elektrisch vermogen) en verbetert bijgevolg de verbranding over het hele toerenbereik.

 

CHASSIS

 Vanuit het oogpunt van ontwerp en chassis verschilt de nieuwe EVO Factory MY 2020 als volgt van de standaardversie:

Vork met opnieuw gekalibreerde vorkhydrauliek en compressie-aanpassing: zorgt voor een optimale instelling, ongeacht de omstandigheden.

Goudgeanodiseerde, machinaal bewerkte drievoudige klem: naast het verminderen van het gewicht en het vergroten van de stijfheid, laat de rijder de stuurstangen naar voren of naar achteren schuiven om de afstelling perfect te maken.

Achterwielophanging met langere wielbasis en aanpassing van zowel compressie als rebound: meer progressieve hydraulica zorgt voor een meer verfijnde opstelling die voordelen biedt in termen van pre-obstakelcompressie en afzet.

Achterwielophanging met nieuwe hydraulische instellingen: biedt veel grotere lage snelheidsregeling die de balans en stabiliteit tijdens het rijden bevordert.

Achterwielophanging met nieuwe 'veergeleider'-geometrie: verhoogt de schokabsorptie door een grotere flexibiliteit van de schokdemperplug, die nu over een grotere insluitruimte beschikt.

Koppelingsprogressie: nog gevoeliger en progressiever, voor een betere responsiviteit en tractie.

Koordschakelaar van het lanyard-type: zorgt voor een nog grotere rijveiligheid.

Zwarte geanodiseerde eindpluggen: beschermde grepen en de gashendel.

Zwart geanodiseerde kettingspanners: maak de kettingspanning uiterst nauwkeurig.

Machinaal bewerkte voetsteunen van antislipstaal: naast een duidelijke verbetering van de grip van de schoen, zorgen deze voor een aanzienlijke gewichtsreductie.

Galfer race remschijven: leveren krachtiger remmen, gewichtsbesparing en een 'racier' uiterlijk.

BrakTec rem- en koppelingspompen: voor verbeterde remmodulatie.

Zwart geanodiseerde rem- en koppelingspompdeksels.

Remklauw achter met remblok anti-vibratie systeem.

Nieuwe gouden Excel-velgen.

Michelin X-light banden: maximale grip ongeacht de rijomstandigheden.

 

Nieuw uiterlijk en nieuwe embleemafbeeldingen: de racegeest van deze fiets wordt versterkt door nieuwe afbeeldingen in de Beta Factory-kleuren rood, wit en blauw, met gouden afwerking.


 

 

Beta introduceert de nieuwe 2020 Trial modellen.

 

Met de ervaring, opgedaan in de loop der jaren, kon het Beta Factory Team, bestaande uit James Dabill en Benoit Bincaz, al die technologische knowhow overbrengen naar de nieuwe Trial-reeks, zodat zowel amateurs als professionals toegang kunnen krijgen tot hoog ontwikkelde technologie.

De tweetaktversie is verkrijgbaar in vier verschillende motorgroottes: 125, 250, 300 & 300 SS waarbij "SS" staat voor "Super Smooth", een motor met een soepeler karakter in vergelijking met de standaardversie. Het 4-taktmodel daarentegen wordt geleverd met de gebruikelijke 300 cc-motor die een onberispelijke combinatie van prestaties en gebruiksgemak biedt.

 

CHASSIS

Veel aandacht is besteed aan het chassisontwerp. Het uiterlijk van de Evo My 2020 is zelfs volledig herzien, waardoor het een nog aantrekkelijkere motor is.

 

Hier zijn enkele details:

Nieuwe koplamp aan de voorkant: volledig opnieuw ontworpen, voor een beslissende look en een uitgesproken race accent.

Nieuwe tankschaal: volledig opnieuw ontworpen, waardoor het hydrogevormde aluminium chassis verder wordt benadrukt, een bijzonder kenmerk van de Evo.

Nieuwe kaartkeuzeschakelaar: met een revolutionair nieuw ontwerp, is deze verplaatst van de voorste koplampkap naar de nieuwe tankschaal, waardoor toegang en zichtbaarheid gemakkelijker zijn. Het heeft nu ook een LED-indicatielampje, waardoor het veel eenvoudiger is om te identificeren welke toewijzing is geselecteerd.

Nieuw achterspatbord: volledig opnieuw ontworpen vorm, met bijzondere aandacht voor het achterlicht.

Nieuwe LED-lamp aan de achterzijde.

Nieuwe vorkinstelling: op basis van de ervaring die we hebben opgedaan met de Factory-versie van 2019, is de hydraulica ontworpen om nog progressiever te zijn en hebben we ook de mogelijkheid geïntroduceerd om een compressie-aanpassingsset te monteren (al gemonteerd op de Factory-serie).

Nieuwe geanodiseerde onderdelen (versnellingshendel, voetremhendel, motorkop 2T).

Nieuwe afbeeldingen en kleuren.

 

 MOTOR

Op alle 2- en 4-takt motoren, inclusief de 300 SS, hebben we de voorloopcurves van de motortiming herzien en geoptimaliseerd om de reactietijd van de motor te verbeteren en de motor gemakkelijker te laten rijden bij elk toerental. De motor behoudt uiteraard alle belangrijke updates die het in 2019 heeft ontvangen, namelijk cilinder met nieuwe uitlaatpoortgeometrie en nieuwe timinggrafieken (2-takt, behalve 125), versnellingsnok (2-takt), nieuwe CDI-regeleenheid (2 & 4- slag) en nieuwe gashendel (4-takt).

 

Beschikbaarheid: voor eind september leverbaar!

 

Beta Evo MY 300 2T
Beta Evo MY 300 2T

Beta Evo MY 300 4T
Beta Evo 300 4T

Beta Evo MY 300 2T SS
Beta Evo 300 2T SS


Beta Evo 80 junior

 

Beta Evo 80 senior

Beta Minitrial Electric 16

Beta Minitrial Electric 20