5 oktober 2023

 

Beta introduceert de nieuwe 2024 modellen.

 

Dankzij de innovaties die tijdens het vorige modeljaar zijn geïntroduceerd en die ervoor zorgen dat de EVO-reeks zich in de top van de Trial-sector onderscheidt, zijn alle recente toevoegingen aan de motorfiets bevestigd voor 2024, met updates echter wat betreft de esthetische impact, met nieuwe graphics die zijn vrijgemaakt van het traditionele Beta-rood.

 

Het belangrijkste nieuwe kenmerk vanuit het oogpunt van de uitrusting betreft de introductie van de elektronische sleutel, die een dubbele rol speelt, waarbij de meer traditionele passieve veiligheidsfunctie voor motoren en berijders, die traditioneel wordt weergegeven door een Kill-Switch, wordt gecombineerd met een innovatieve antidiefstalfunctie.

 

Het EVO-assortiment is een van de meest uitgebreide in deze klasse en biedt nog steeds in totaal zes verschillende modellen, elk met zijn eigen karakter en in staat om aan de behoeften van alle rijders te voldoen, waardoor het potentieel en het niveau van plezier dat elke rijder ervaart wordt vergroot.

 

• Elektronische sleutel: dit nieuwe elektronische apparaat beschikt over een exclusief Europees patent toegekend aan Betamotor (EP3064405B1), en biedt een antidiefstalfunctie en beschermt de motor en zijn berijder.

De elektronische sleutel bestaat uit twee delen: het ene deel blijft vastgemaakt aan het stuur van de fiets, terwijl het andere magnetisch is (gedragen door de berijder met een koord om zijn pols), waardoor een mechanisme wordt geactiveerd als de sleutel wordt losgekoppeld.

Het apparaat, dat onlangs voor het eerst werd geïntroduceerd op een bètamodel met de Xtrainer My 24, vervult de functie van een Kill-Switch voor de veiligheid van zowel de motor als de berijder, waarbij de motor wordt uitgeschakeld wanneer het magnetische contactpunt is aangesloten op de pols van de berijder en het stuur zijn losgekoppeld. In tegenstelling tot een normale Kill-Switch beschikt de nieuwe elektronische sleutel echter ook over een antidiefstalfunctie, die voorkomt dat de motor wordt gestart wanneer deze is losgekoppeld, dankzij een codering die de motor op unieke wijze aan de sleutel koppelt en beschermt tegen diefstal van het voertuig wanneer deze wordt losgekoppeld en onbeheerd achtergelaten.

Betere bescherming voor motor en berijder, in één enkele oplossing, exclusief gepatenteerd door Betamotor; voor het eerst als standaarduitrusting.

 

De nieuwe reeks Evo My 2024 behoudt ook alle recente toevoegingen aan de motoren in de verschillende motorgroottes, die de functionaliteit van het beproefde technische pakket bevestigen, meer bepaald:

 

• Krukas en zuigerstang met kleinere afstand tussen de assen voor een meer afgeronde overbrenging en verbeterde voertuigdynamiek.

• Cilinder en kop: gereviseerde distributie- en verbrandingskamer, waardoor een verbeterd koppel bij lage toerentallen ontstaat, terwijl de motorprestaties bij hogere snelheden behouden blijven.

• Motorkaart: geoptimaliseerd om de componenten op de best mogelijke manier af te stellen en het vermogen en de volgzaamheid van de motor te benutten.

• Uitlaatspruitstuk: er is een spruitstukbescherming geïnstalleerd om oververhitting te voorkomen en het spruitstuk tegen stoten te beschermen. Dit is niet alleen functioneel, maar rondt ook het algehele uiterlijk van de motorfiets af (ook op de 125 tweetaktmotoren).

 

De verkoop is reeds gestart!

 


EVO 300 4T  2024
EVO 300 4T 2024

Beta EVO 2024 2T


10 februari 2023

 

Beta introduceert de nieuwe Factory modellen.

Deze premium modellen zijn vervaardigd met de beste componenten in de Italiaanse fabriek van Beta en
vertegenwoordigen het volgende niveau van de trial EVOlution.
De EVO Factory modellen delen hetzelfde basisplatform als de standaard EVO's, samen met een reeks updates aan
zowel het frame- als de motor, waardoor rijders een wedstrijdmodel krijgen als geen ander en maakt de EVO Factory
trialfiets wedstrijd klaar. De EVO Factory modellen worden in beperkte oplage gebouwd.
Aantallen die zowel exclusiviteit als prestaties bieden. De hoogtepunten van de 2023-modellen zijn als volgt:
MOTOR
De motor van de factory modellen heeft de volgende upgrades en functies ten opzichte van de standaard
uitvoeringen:
2-takt
» Bijgewerkte cilinder en kop: zoals de standaard EVO-modellen uit 2023, alle EVO Factory 2-takt motoren, behalve
de 125 en 200, krijgen de nieuwe krukas en drijfstang (1.5 mm minder, op 116 in vergelijking met 114,5 mm).
De boring en slag blijven ongewijzigd. De cilinder en
de verbrandingskamer is aangepast om de compressie
verhouding te verhogen. Nieuwe
carters zijn gemaakt, met verschillende interne volumes die zijn ontworpen om in
harmonie te werken met de nieuwe krukas, cilinder en cilinderkop die allemaal voor meer power zorgen
dan bij de
standaard EVO-modellen.
» Magnesium carter met zwarte afwerking: met een opvallende look en tegelijkertijd een
gewichtsvermindering van 1 kilogram wat de wendbaarheid van de fiets verbetert.
» Geprofileerde koppelingsplaten: speciale stalen platen met een extra lip die het doorbuigen van de koppelingsplaat
vermindert en betere prestaties levert onder extreme omstandigheden.
» Zwart geanodiseerde motorolieplug
» Engine Mapping: herzien om overeen te komen met de nieuwe componenten van de motor met een ontstekingscurve
die zorgt voor een vermogensafgifte die soepel maar krachtig is wanneer dat nodig is.

»Uitlaat: Het EVO Factory-model uit 2023 krijgt met de toevoeging een upgrade ten opzichte van het model van vorig
jaar van een titanium demper met hitteschild. Deze nieuwe titanium demper verhoogt de prestaties ten opzichte van de
standaardversie terwijl ook het totale gewicht van de fiets wordt verminderd (conische cilinderconnector flens alleen op
125 cc-model). Het hitteschild, voor het eerst aanwezig op de EVO-modellen van 2023,
wordt ook geïntroduceerd op de
fabrieksmodellen om het been van de berijder te beschermen tegen hitte en beschermt ook de uitlaat.

 

Start verkoop februari 2023. 

EVO Factory  125 2T   2023
EVO Factory 125 2T 2023

EVO Factory  300 2T   2023
EVO Factory 300 2T 2023

EVO Factory 4T   2023
EVO Factory 4T 2023

20 augustus 2022

Beta introduceert de nieuwe trial motoren voor 2023.

De Evo Factory My 2023-reeks bestaat uit vier verschillende motoren: drie 2-taktversies (125, 250 en 300 cc.) En een 4-takt (300 cc.).

Uit de documentatie die Beta heeft vrijgegeven blijkt dat er (weer) weinig veranderd is t.o.v. de voorgaande modellen. Het zijn deze keer echt details zoals de kleurstelling en graphics. 

 

Start verkoop september 2022. 


1 februari 2022

Beta introduceert de nieuwe Factory modellen.

De Evo Factory My 2022-reeks bestaat uit vier verschillende motoren: drie 2-taktversies (125, 250 en 300 cc.) En een 4-takt (300 cc.).

Elk van de vier versies wordt gekenmerkt door zijn eigen onderscheidende karakter, waardoor het Factory-assortiment geschikt is voor de rijeigenschappen van elk type rijder. Ten opzichte van de voorgaande (2021) modellen zijn er weer details gewijzigd. 

 

Start verkoop februari 2022. 


30 september 2021

Beta introduceert de nieuwe modellen voor het jaar 2022.

De Evo 125, 250 en 300cc 2-takt machines en de 300cc 4-takt zijn weer te bestellen bij Verheijen Motoren.

Uit de documentatie die Beta heeft vrijgegeven blijkt dat er weinig veranderd is t.o.v. de voorgaande modellen. Het zijn deze keer echt details zoals de kleurstelling en graphics. Volledig uitontwikkelde machines dus.


 

23 januari 2021

Beta introduceert de nieuwe Factory modellen.

De Evo Factory My 2021-reeks bestaat uit vier verschillende motoren: drie 2-taktversies (125, 250 en 300 cc.) En een 4-takt (300 cc.).

Elk van de vier versies wordt gekenmerkt door zijn eigen onderscheidende karakter, waardoor het Factory-assortiment geschikt is voor de rijeigenschappen van elk type rijder.

 

 

Start verkoop februari 2021. 



30 september 2020

 

Beta lanceert de nieuwe EVO My 2021.

 

In navolging van een traject van continue verbetering en afstemming, is de Evo 2021 bijgewerkt met verschillende aanpassingen met het oog op nog betere prestaties en eenvoudiger gebruik.

Hoewel wedstrijden waren uitgesteld vanwege de Covid-19 situatie, slaagden de Betamotor-technici erin om de ontwikkelingsactiviteit gaande te houden, in samenwerking met de fabriekspiloten James Dabill, Benoit Bincaz, Matteo Grattarola en Luca Petrella.

 

De 2-taktversie is verkrijgbaar in vier modellen: 125, 250, 300 en 300 SS. "SS" staat voor

"Super Smooth". Dit betekent dat dankzij extra gewicht op het vliegwiel voor verhoogde inertie en andere kleine maatregelen, deze versie is beter beheersbaar bij middelhoge-lage toerentallen in vergelijking met de standaard-versie - met behoud van het racekarakter bij hogere toerentallen, net als haar Standaard zus. Dit maakt de SS extreem gemakkelijk en vermakelijk om te rijden.

 

De 4-taktversie heeft de gebruikelijke 300cc-cilinderinhoud, waardoor hij een perfecte combinatie is van prestaties en beheersbaarheid.

 

Motorfiets

Met een geheel vernieuwde look (?) ziet de EVO My 2021 er moderner en agressiever uit.

De technische verbeteringen hadden vooral invloed op de afstelling van de vering, zowel in de voorvork als in de schokbrekers. Voor de vork biedt de verbeterde hydraulische kalibratie meer progressieve aanpak bij grote obstakels, samen met een beter absorptievermogen van

kleine oneffenheden. De hydraulische schokdemper is ook herzien, vooral om een verbetering te garanderen tussen balanceren en de pitching-reductie, vooral bij een reeks kleine oneffenheden.

 

MOTOR

De carburatie is herzien op alle 2- en 4-taktversies, inclusief de 300 SS, waardoor een

betere berijdbaarheid onder alle omstandigheden. Bijgevolg is ook de mapping van de ontsteking verbeterd, resulterend in meer lineaire en voorzienbare reacties van de motor.

 

Beschikbaarheid

Eind september.

 

Hieronder een foto impressie van de nieuwe motoren (zoek de verschillen!).




22-1-2020

Beta brengt  de nieuwe EVO-Factory MY 2020 op de markt.

Dankzij de uitgebreide ervaring en knowhow van de Toscaanse fabriek is er een motorfiets ontwikkeld met een ongeëvenaard chassis en motor, waarmee de hoogste prestatieniveaus worden gegarandeerd.

In vergelijking met de standaardversie - die dit jaar al talloze ontwerp- / ergonomische verbeteringen heeft geïntroduceerd - voegt de fabrieksversie nog eens een hele reeks componenten toe.De EVO Factory MY 2020 heeft vier motoropties: drie tweetaktversies (125, 250 en 300 cc) en één viertaktversie (300 cc).

 

Dit betekent dat rijders vrij zijn om de motor te kiezen die het beste bij hun rijstijl past en zo hun individuele prestaties optimaal te benutten.

MOTOR

De motoren van de fabrieksversie verschillen als volgt van de standaardversie van krachtbronnen:

 

2T

Zwarte magnesiumbehuizingen: een aantrekkelijker uiterlijk en grotere gewichtsbesparing voor een nog wendbaardere rit.

Titanium spruitstuk (met conische cilinderaansluiting - alleen 125 cc): verhoogt de prestaties en vermindert het gewicht.

Geprofileerde koppelingsschijven: zorgen voor koppelingsprecisie onder alle rijomstandigheden.

Cilinder met geoptimaliseerde timinggrafieken: brengt het volledige racekarakter van de motor naar voren zonder de gebruiksvriendelijkheid aan te tasten.

Cilinderkop met speciaal ontworpen volume en squish (alleen 300 cc): voor een verdere prestatieverbetering; bovendien versterkt het rode lakwerk het 'fabrieks'-karakter van deze fiets.

Geoptimaliseerde regeleenheid toewijzingen: zorgen voor uitstekende handling bij lage toerentallen zonder de prestaties van de middelhoge toerentallen in gevaar te brengen

Zwart geanodiseerde motoroliepluggen.

 

4T

 

De 300 cc 4-taktmotor van de nieuwe EVO Factory MY 2020 heeft een lichtere, nog beter presterende titanium demper en een nieuwe elektronische regeleenheid. Dit verhoogt de vonkstabiliteit (dankzij een hoger elektrisch vermogen) en verbetert bijgevolg de verbranding over het hele toerenbereik.

 

CHASSIS

 Vanuit het oogpunt van ontwerp en chassis verschilt de nieuwe EVO Factory MY 2020 als volgt van de standaardversie:

Vork met opnieuw gekalibreerde vorkhydrauliek en compressie-aanpassing: zorgt voor een optimale instelling, ongeacht de omstandigheden.

Goudgeanodiseerde, machinaal bewerkte drievoudige klem: naast het verminderen van het gewicht en het vergroten van de stijfheid, laat de rijder de stuurstangen naar voren of naar achteren schuiven om de afstelling perfect te maken.

Achterwielophanging met langere wielbasis en aanpassing van zowel compressie als rebound: meer progressieve hydraulica zorgt voor een meer verfijnde opstelling die voordelen biedt in termen van pre-obstakelcompressie en afzet.

Achterwielophanging met nieuwe hydraulische instellingen: biedt veel grotere lage snelheidsregeling die de balans en stabiliteit tijdens het rijden bevordert.

Achterwielophanging met nieuwe 'veergeleider'-geometrie: verhoogt de schokabsorptie door een grotere flexibiliteit van de schokdemperplug, die nu over een grotere insluitruimte beschikt.

Koppelingsprogressie: nog gevoeliger en progressiever, voor een betere responsiviteit en tractie.

Koordschakelaar van het lanyard-type: zorgt voor een nog grotere rijveiligheid.

Zwarte geanodiseerde eindpluggen: beschermde grepen en de gashendel.

Zwart geanodiseerde kettingspanners: maak de kettingspanning uiterst nauwkeurig.

Machinaal bewerkte voetsteunen van antislipstaal: naast een duidelijke verbetering van de grip van de schoen, zorgen deze voor een aanzienlijke gewichtsreductie.

Galfer race remschijven: leveren krachtiger remmen, gewichtsbesparing en een 'racier' uiterlijk.

BrakTec rem- en koppelingspompen: voor verbeterde remmodulatie.

Zwart geanodiseerde rem- en koppelingspompdeksels.

Remklauw achter met remblok anti-vibratie systeem.

Nieuwe gouden Excel-velgen.

Michelin X-light banden: maximale grip ongeacht de rijomstandigheden.

 

Nieuw uiterlijk en nieuwe embleemafbeeldingen: de racegeest van deze fiets wordt versterkt door nieuwe afbeeldingen in de Beta Factory-kleuren rood, wit en blauw, met gouden afwerking.

 

 

Beta introduceert de nieuwe 2020 Trial modellen.

 

Met de ervaring, opgedaan in de loop der jaren, kon het Beta Factory Team, bestaande uit James Dabill en Benoit Bincaz, al die technologische knowhow overbrengen naar de nieuwe Trial-reeks, zodat zowel amateurs als professionals toegang kunnen krijgen tot hoog ontwikkelde technologie.

De tweetaktversie is verkrijgbaar in vier verschillende motorgroottes: 125, 250, 300 & 300 SS waarbij "SS" staat voor "Super Smooth", een motor met een soepeler karakter in vergelijking met de standaardversie. Het 4-taktmodel daarentegen wordt geleverd met de gebruikelijke 300 cc-motor die een onberispelijke combinatie van prestaties en gebruiksgemak biedt.

 

CHASSIS

Veel aandacht is besteed aan het chassisontwerp. Het uiterlijk van de Evo My 2020 is zelfs volledig herzien, waardoor het een nog aantrekkelijkere motor is.

 

Hier zijn enkele details:

Nieuwe koplamp aan de voorkant: volledig opnieuw ontworpen, voor een beslissende look en een uitgesproken race accent.

Nieuwe tankschaal: volledig opnieuw ontworpen, waardoor het hydrogevormde aluminium chassis verder wordt benadrukt, een bijzonder kenmerk van de Evo.

Nieuwe kaartkeuzeschakelaar: met een revolutionair nieuw ontwerp, is deze verplaatst van de voorste koplampkap naar de nieuwe tankschaal, waardoor toegang en zichtbaarheid gemakkelijker zijn. Het heeft nu ook een LED-indicatielampje, waardoor het veel eenvoudiger is om te identificeren welke toewijzing is geselecteerd.

Nieuw achterspatbord: volledig opnieuw ontworpen vorm, met bijzondere aandacht voor het achterlicht.

Nieuwe LED-lamp aan de achterzijde.

Nieuwe vorkinstelling: op basis van de ervaring die we hebben opgedaan met de Factory-versie van 2019, is de hydraulica ontworpen om nog progressiever te zijn en hebben we ook de mogelijkheid geïntroduceerd om een compressie-aanpassingsset te monteren (al gemonteerd op de Factory-serie).

Nieuwe geanodiseerde onderdelen (versnellingshendel, voetremhendel, motorkop 2T).

Nieuwe afbeeldingen en kleuren.

 

 MOTOR

Op alle 2- en 4-takt motoren, inclusief de 300 SS, hebben we de voorloopcurves van de motortiming herzien en geoptimaliseerd om de reactietijd van de motor te verbeteren en de motor gemakkelijker te laten rijden bij elk toerental. De motor behoudt uiteraard alle belangrijke updates die het in 2019 heeft ontvangen, namelijk cilinder met nieuwe uitlaatpoortgeometrie en nieuwe timinggrafieken (2-takt, behalve 125), versnellingsnok (2-takt), nieuwe CDI-regeleenheid (2 & 4- slag) en nieuwe gashendel (4-takt).

 

Beschikbaarheid: voor eind september leverbaar!

 

Beta Evo MY 300 2T
Beta Evo MY 300 2T

Beta Evo MY 300 4T
Beta Evo 300 4T

Beta Evo MY 300 2T SS
Beta Evo 300 2T SS


Beta Evo 80 junior

 

Beta Evo 80 senior

Beta Minitrial Electric 16

Beta Minitrial Electric 20